Resultaat schoenendoosactie 2014

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zaterdag 06 december 2014

Dank jullie wel!
Dit jaar is de Schoenendoosactie weer een enorm succes geworden! We hebben nu gekozen voor de Stichting De Samaritaan met Actie4kids in plaats van Edukans met actie Schoenmaatjes. Dit seizoen bestaat de Actie4kids schoenendoosactie 20 jaar. De slogan is “Voor jou van mij”. In totaal hebben we in Enter 495 dozen versierd en gevuld! Hierbij hebben we een bedrag van € 2.836,72 mogen ontvangen voor de verzend- en onkosten voor de stichting De Samaritaan. Daarnaast is de opbrengst van de Dankdag collecte: € 291,87. Wat een prachtig resultaat. Hartelijk dank hiervoor!

Wij brengen de dozen naar Delden: inzamelpunt de Kroezen Danne en vandaaruit gaan ze naar een centraal punt bij de haven, vanwaar ze verscheept worden naar Malawi, Togo, Siërra Leone, Albanië en Roemenië. We verwachten dat rond de Kerst deze dozen dan op de plaats van bestemming zijn. Jongens, meisjes, vaders en moeders, leerkrachten en voorgangers:allemaal heel erg bedankt voor jullie inzet! We hopen, dat we zo de armste kinderen op aarde uit deze landen heel erg blij gemaakt hebben. Velen van jullie hebben de fi lmpjes gezien: Liefde geeft waarde en Voor jou van mij en Jij dacht aan mij. God vraagt van ons om onze welvaart te delen met kinderen die waarschijnlijk nog nooit een cadeautje gehad hebben. Samen met alle andere schoenendoosvullers wereldwijd hebben wij in Enter laten zien, dat wij aan hen gedacht hebben. Geweldig. Inmiddels zijn we al weer bezig met de voorbereiding van de Kerstnootjes, de lampionoptocht. Hierover meer verderop in dit kerkblad.
De Interkerkelijke Commissie Enter