Bijbelkring 70 plus

Categorie: Volwassenen Gepubliceerd: zaterdag 03 mei 2014

In onze gemeente word al jaren lang, van september tot mei, elke maand op de dinsdag middag, de bijbelkring voor 70 plussers gehouden. De benaming doet denken aan een soort van bejaarden middag. Maar dit is beslist niet het geval, iedereen ook al bent u nog geen 70 jaar, is van harte welkom, ook alleenstaanden kunnen hier een leerzame middag hebben. De middagen worden vermeld in het kerkblad, op de kerkelijk meeleven brief en in de agenda op de site van Hervormd Enter. U hoeft zich voor deze kring niet aan te melden, u mag zo aanschuiven!

Wat gebeurt er op de bijbelkring?
Op de bijbelkring denken we met elkaar diep na over een gedeelte uit de Bijbel, vaak is dat een vervolg studie die we met elkaar doorlopen. Zo hebben we in het verleden het boek Daniël doorgenomen en zijn we nu bezig met het boek Openbaring.

Hoe, wat en waarom?
Het gaat er op de kring niet om uw bestaande kennis, voorkennis is meegenomen maar niet noodzakelijk, omdat we de kennis van de inhoud die word uitgelegd, aan de hand van een presentatie, maken tot kennis van onszelf. We kijken naar de betekenis voor ons dagelijkse leven, maar met name wat het betekend voor ons geloofsleven. Het HOE, WAT EN WAAROM spelen daarin een grote rol. In heel de middag heeft u alle vrijheid om vragen te stellen, ook tijdens de presentatie.

De praktijk
De ervaring heeft geleerd, dat mensen bij deze directe manier van communiceren, (het kunnen vragen en bespreken op het moment dat het in je opkomt) veel zegen hebben mogen ontvangen voor zijn of haar persoonlijke geloofsleven. Dit beantwoord aan het doel van de bijbelkring, verdieping van het kennen van Christus, in Zijn zaligmakende werk en het kennen van jezelf als verloren zondaar. Zo proberen we ook in deze kring invulling te geven aan de opdracht van Christus aan Zijn Kerk.

Voor vragen over deze kring kunt u contact opnemen met:
J.F. (Hans) Berkhoff,
Tel. (0546) 56 85 88 of (0546) 65 74 55