Kindernevendienst

Categorie: Jeugd Gepubliceerd: maandag 23 december 2013

Voor de kinderen van groep 1 tot en met 5 van de basisschool (en in de loop van het schooljaar de instroomgroep) is er elke zondagmorgen kindernevendienst. De tweede zondag van de maand is een uitzondering hierop, dan gaan de kinderen van groep 5 namelijk naar jeugdkerk "Ichthus".

De kinderen verlaten na het kindermoment, onder het naspel van het lied voor de preek de kerk. Zij komen terug in de kerk na de collecte, voor het laatste lied en de Zegen. De nevendiensten staan in het teken van een Bijbelverhaal. Voor en/of na het verhaal zingen de kinderen diverse liederen en wordt er gebeden. Ook wordt er met de kinderen getekend, geknutseld, geknipt, geplakt, gepuzzeld enz, met als onderwerp het vertelde verhaal uit de Bijbel. Dit creatieve onderdeel van de nevendienst helpt de kinderen om het Bijbelverhaal beter te begrijpen.

De nevendienst is in De Bron, direct aan/naast de kerk.

De leiding van de nevendienst bestaat uit dertien leid(st)ers, tevens is er een grote groep jongeren uit onze gemeente die de leiding elke zondag bij toerbeurt helpt.

Neem voor meer informatie contact op.