Schoenendoosactie 2014

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zondag 02 november 2014

Nog steeds leven 1 op de 2 kinderen wereldwijd in armoede en daarom heeft de Interkerkelijke Commissie Enter ook dit jaar opnieuw besloten schoenendozen in te zamelen. D.m.v. deze actie krijgen kinderen de kans om een ander kind in een arm land een mooie, persoonlijke, gevulde schoenendoos te geven. Inmiddels zijn de folders met informatie over deze actie verspreid over de Enterse basisscholen. De leerlingen zullen vanuit school of thuis hun schoenendoos mogen versieren om die vervolgens thuis te kunnen vullen met spullen zoals schoolspullen, speelgoed en toiletartikelen. Een prachtig gebaar van vriendschap voor een kind in een arm land. Ook liggen er folders in de kerken zodat ook u, als volwassene of als gezin, een schoenendoos kunt maken en vullen. Ook een financiële bijdrage voor deze actie wordt natuurlijk zeer op prijs gesteld.

Wij hebben er dit jaar voor gekozen de schoenendozen te verzamelen en versturen via een andere organisatie: “Actie4Kids” van de Stichting De Samaritaan, die het dit jaar voor de 20 ste keer organiseert. Verschil is dat de verzendkosten dit jaar wat minder zijn: voor een bijdrage van € 5,= (welke ook contant d.m.v. een bijgevoegde envelop kan worden betaald) wordt de schoenendoos verstuurd naar kinderen in arme landen. De schoenendozen van deze actie gaan normalerwijze naar West-Afrika. Vanwege de zorgwekkende situatie t.g.v. Ebola in dit gebied kan de organisatie nog niet bekend maken naar welke landen de schoenendozen dit jaar zullen gaan.

De versierde en gevulde schoenendozen mogen worden ingeleverd tijdens de diensten en de speciale viering op zondagmorgen 9 november in de Katholieke Kerk, Gereformeerde Kerk, De Reggestroom en de Hervormde Kerk.

Informatie over de actie, wat er wel en niet in de doos mag en informatie over de Stichting de Samaritaan staat in de folder. Op de website www.actie4kids.org  kunt u ook nog meer informatie vinden over deze prachtige actie.

Wij danken u alvast heel hartelijk voor de medewerking en hopen ook dit jaar weer op een geslaagde en gezegende actie!

De Interkerkelijke Commissie Enter (ICE)