Aanbevelingen ambtsdragers - Oktober 2023

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zaterdag 23 september 2023

Aan het einde van dit jaar ontstaan er meerdere vacatures in de kerkenraad. Net als voorgaande keren stellen we u in de gelegenheid aanbevelingen in te dienen. U kunt hiervoor gebruik maken van het formulier dat is uitgereikt bij deze kerkelijk meelevenbrief. Het formulier is ook te downloaden met deze link
De kerkenraad stelt de kandidatenlijst op per ambt. De kerkenraad is daarbij gehouden degenen die door ten minste tien stemgerechtigden zijn aanbevolen en verkiesbaar zijn op de kandidatenlijst te plaatsen, behalve als het gaat om verkiezing van een ambtsdrager met bepaalde opdracht. Verkiezing door de stemgerechtigden van de gemeente vindt plaats indien er meer kandidaten dan vacatures zijn; in andere gevallen wordt de kandidaat verkozen verklaard.