Bij ons aan tafel…

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zaterdag 04 maart 2023

Bij ons aan tafel bidden we voor het eten en daarna?
Daarna is het eigenlijk geen dag hetzelfde. Vaak zit de tafel vol maar soms is er een lege stoel
Bij ons aan tafel nemen we de dag door en kijken we vooruit naar de dag van morgen.
Lachen we, huilen we, fluisteren we en kibbelen we….. en soms? Soms doen we alles door elkaar.
Bij ons aan tafel is iedereen gelijk, zijn er regels en hebben we onze eigen plek.
Bij ons aan tafel hebben we lief, maar ook weleens niet, voelen we angst en voelen we ons verbonden. We maken ruzie en maken het weer goed.
Bij ons aan tafel is bijna elke plek bezet maar soms zitten we ook alleen. Dan denken we aan de mensen die altijd alleen aan tafel zitten. Mensen die alleen zijn gebleven maar ook aan mensen die alleen zijn komen te staan.
Bij ons aan tafel mogen we dankbaar zijn voor het voedsel maar belangrijker is dat we elkaar leren kennen, gevoelens delen en meningen uiten.
Na het eten danken we, soms voor het eten maar vaak voor het lékkere eten.

De parallel tussen het huisgezin en de kerkgemeente is makkelijk te trekken. Toch schuiven we in de kerk niet snel bij elkaar aan tafel om een stap verder te gaan in ons geloofsleven. Weten we hoe het is met die man die in de kerk altijd naast je zit en die tijdens corona zijn baan is verloren? Hoe gaat het met dat jonge stel dat pasgetrouwd is of met die oudere dame die recent afscheid moest nemen van haar man? Kom gezellig bij ons aan tafel, geniet, deel en lach met de leden van ons “gemeentegezin”. Deze activiteit past perfect bij ons Jaarthema: “Groei die smaakt naar meer”. De Meet & Eat is op vrijdag 14 april2023 vanaf 18.30 uur. Je kunt je opgeven vanaf zondag 11 maart en vol = vol.