Opening "De Bron" en start winterwerk

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zaterdag 24 september 2022

Op zaterdag 24 september is het kerkelijk seizoen '22/'23 gestart. Het startweekend van dit jaar is extra feestelijk omdat dit vooral in het teken stond van de opening van het nieuwe gebouw.

De middag is geopend met een fietstocht rondom Enter. Door het verzamelen van letters van de opdrachten werd de naam van het gebouw bekend. Helaas is dit onderdeel vanwege het weer afgelast. Toch heeft een groep van ca. 12 personen de regen getrotseerd en heeft de route gewoon gefietst.

Later op de middag liep het gebouw mooi vol met gemeenteleden, jong en oud. Mooi dat er zoveel belangstelling was, en zeker ook mooi om tegen 16.00 uur een volle zaal te zien in het nieuwe gebouw.

Na een toespraak met korte samenvatting van het bouwproces door de voorzitter van de kerkrentmeesters, dhr. Jan-Willem Langenhof, is het gebouw geopend

Aansluitend is de naam van het gebouw bekend gemaakt:

Na de opening van de maaltijd is de inwendige mens versterkt door een BBQ buffet en een drankje.

Door de kinderen is er geknutseld, film gekeken en voor de kleinsten stond er een (nat) springkussen.

Er is nog lang gezellig nagepraat:

Na de kerkdienst van zondagmorgen is er gezamenlijk koffie gedronken in De Bron. Om ook dit een feestelijk tintje te geven was er gebak bij de koffie. Gemeenteleden hebben een persoonlijk tintje gegeven aan alle baksels. Het smaakte heerlijk en het was een mooi gezicht om te zien dat alles klaar stond op de uitgiftebalie. Voor herhaling vatbaar!