Uit liefde gemaakt (september '21)

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: maandag 06 september 2021

Even een update van ‘Uit liefde gemaakt’. Sinds 1 juli zijn we een vereniging en staan we ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. We hebben nu 3 vrijwilligers die samen het bestuur vormen. Wij zijn nu een groep van 20 vrijwilligers die het allemaal leuk vinden om op onze eigen manier in onze eigen tijd creatief bezig te zijn. Bij ‘Uit liefde gemaakt’ draait het om de liefde, de liefde voor onze Schepper, de onderlinge liefde voor elkaar, de liefde voor onze naaste en de liefde om creatief bezig te zijn. Naast de liefde vinden we de onderlinge verbondenheid heel belangrijk. Iedereen is belangrijk en iedereen die wil mag aansluiten en meedoen.
In de toekomst willen we met ‘Uit liefde gemaakt’ wekelijks 1 à 2 dagdelen bij elkaar komen in het nieuwe kerkelijk centrum dat bij onze kerk gebouwd wordt. De bedoeling is dat het een soort inloop-/koffieochtend/-middag en/of -avond wordt voor wie behoefte heeft aan wat gezelligheid of een praatje. De bedoeling is dat er dan een 3-tal vrijwilligers is om het dagdeel te begeleiden. Mensen kunnen binnen komen om te handwerken of om gewoon een kopje koffie te drinken en een praatje te maken. Maar ook kunnen evt. klanten binnenkomen om iets te kopen, te bestellen of om te zien wat we maken en verkopen. Er is best veel eenzaamheid onder jongeren en ouderen, ook in Enter. Hoe mooi is het als we op deze manier iets van de onderlinge verbondenheid en liefde kunnen delen. De opbrengst van ‘Uit liefde gemaakt’ willen we dan gaan opdelen in 4 kwartalen. De eerste 3 kwartalen gaat het geld naar een plaatselijk goed doel (Enter, Rijssen en buurtschappen) en het laatste kwartaal met de december maand er in is het geld voor onze Hervormde kerk voor de huur, koffie, etc. Zo willen we de liefde van ‘Uit liefde gemaakt’ iets breder maken en hopen we ook iets te kunnen doen aan de eenzaamheid van mensen hier in Enter. De kerkvoogdij ondersteund onze plannen.

Tot dat het zover is blijft de opbrengst van ‘Uit liefde gemaakt’ naar de kerkvoogdij gaan als bijdrage voor het nieuw te bouwen kerkelijk centrum bij onze kerk.
Hartelijke groet, De vrijwilligers van ‘Uit liefde gemaakt