Actie Schoenendoos 2018

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zaterdag 20 oktober 2018

Zoals inmiddels al vele jaren zal ook dit jaar de actie Schoenendoos worden georganiseerd in heel Enter. Een actie waarbij kinderen en volwassenen vanuit school of thuis hun schoenendoos kunnen versieren en vullen met schoolspullen, speelgoed, hygiëne producten en een knuffel om daarmee een fantastisch cadeau te maken voor een kind dat leeft in armoede. De dozen worden uitgedeeld aan kinderen die leven in moeilijke omstandigheden. De schoenendozen van dit jaar gaan naar Zambia, Sierra Leone, Togo, Servië, Oekraïne en als het lukt nog naar vluchtelingen die langere tijd verblijven in opvangkampen in Griekenland.

Wij zijn dankbaar dat ook dit jaar de scholen, kerken en vrijwilligers uit Enter ons hierbij willen meehelpen! En hopelijk u ook?

Wij hebben gemerkt dat er echter soms wat onduidelijkheid is over de controle van de dozen in de landelijke verwerkingscentra. Het is namelijk belangrijk dat ieder kind uiteraard een gelijkwaardig cadeau ontvangt. De dozen zullen daarom indien nodig worden aangevuld. Ieder jaar sturen we vanuit Enter daarom extra speelgoed en knuffels mee, dus: heeft u nog klein speelgoed of knuffels (schoon!) dan zijn deze ook erg welkom! Verder is het belangrijk dat de dozen ongeveer dezelfde afmetingen hebben, gebruik daarom een doos met de aangegeven afmetingen en geen laarzendoos.

Inmiddels zijn de folders met informatie over deze actie verspreid over de Enterse basisscholen. De leerlingen zullen vanuit school of thuis hun schoenendoos mogen versieren om die vervolgens thuis te kunnen vullen met spullen zoals schoolspullen, speelgoed en toiletartikelen. Een prachtig gebaar van vriendschap voor een kind in een arm land.

Ook liggen er folders in de kerken zodat ook u, als volwassene of als gezin een schoenendoos kunt maken. Ook een financiële bijdrage voor deze actie wordt natuurlijk zeer op prijs gesteld. De verzendkosten zijn dit jaar weer gelijk gebleven: namelijk 5 euro, welke contant in bijgevoegde envelop kan worden ingeleverd. Mocht het voor u als gezin financieel niet mogelijk zijn de benodigde verzendkosten van de dozen te betalen dan is het ook mogelijk alleen de versierde schoenendozen in te leveren. Dankzij de giften van andere dorpsgenoten kunnen we samen zo veel mogelijk dozen vanuit Enter verzenden!

De versierde en gevulde schoenendozen mogen worden ingeleverd tijdens de diensten en de speciale viering op  zaterdagavond 10 november in de Katholieke Kerk en op zondagochtend 11 november in de Gereformeerde Kerk, De Reggestroom en de Hervormde Kerk.

Informatie over de actie, wat er wel en niet in de doos mag en informatie over de Stichting de Samaritaan staat in de folder. Op de website www.actie4kids.org kunt u ook nog meer informatie vinden over deze prachtige actie.

Wij danken u alvast heel hartelijk voor de medewerking en hopen ook dit jaar weer op een geslaagde en gezegende actie!
De Interkerkelijke Commissie Enter