Resultaat schoenendoosactie 2017

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: woensdag 29 november 2017

Wat zijn er dit jaar weer overweldigend veel schoenendozen gebracht bij de scholen en kerken van Enter en Ypelo! Maar liefst 403 dozen mochten wij in ontvangst nemen. Dat zijn er zelfs 21 meer dan vorig jaar! Grote en kleinere schoenendozen, beplakt met papier, vrolijke stickers, tekeningen en kleurplaten. Vol trots werden ze gebracht. Ook zakken vol met knuffels, speelgoed en muziekinstrumentjes. Dit jaar werd er ook veel geld gegeven, genoeg om alle schoenendozen te kunnen laten versturen, tevens hebben wij hiermee een bedrag van €200 kunnen overmaken naar de stichting De Samaritaan waarmee aanvulmaterialen kunnen worden aangeschaft.
De dozen zijn naar Delden gebracht: inzamelpunt de Kroezen Danne en vandaaruit gaan ze naar een centraal punt bij de haven, vanwaar ze verscheept worden naar landen in West Afrika, Oost Europa, het Midden Oosten en naar kinderen van vluchtelingen in Europa. Dit jaar zouden wij als ICE ook met name de ouders en verzorgers willen noemen die soms erg druk zijn om alle benodigde spulletjes op tijd te kopen in de winkels. Wij beseffen dat dit iedereen tijd kost, en tijd is tegenwoordig ook een kostbaar goed.
Dus: iedereen in Enter en omstreken die aan deze actie hebben meegeholpen: kinderen, volwassenen, ouders, verzorgenden en alle leerkrachten: heel erg bedankt voor jullie liefde, tijd en aandacht die jullie (opnieuw) aan deze actie hebben gegeven! Wat fantastisch dat wij met elkaar weer heel veel kinderen over de hele wereld blij kunnen maken!
De Interkerkelijke Commissie Enter.