Nieuws kerkeiland (sept. 2015)

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zaterdag 19 september 2015

De kerkrentmeesters hebben eindelijk groen licht gekregen om de procedure m.b.t. de bestemmingsplanwijziging in gang te zetten bij de gemeente Wierden. In het nieuwe plan is zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen die de buurtbewoners in 2011 naar voren hebben gebracht. Zoals: rekening houden met ontsluiting, hoogte, afstand tot erfgrens en een zo klein mogelijke uitbreiding. De afgelopen week zijn de plannen aan hun voorgelegd.
De nieuwe schets is bedoeld om met de monumentencommissie de gewenste aanpassingen te kunnen realiseren. De presentatie voor buurtbewoners met de globale schets, is ook op de kerkenraadsvergadering van 17 september gepresenteerd. De nieuwe schets zal worden gebruikt om de bestemmingsplanwijziging aan te vragen, in detail moet dit in een volgende fase volledig worden uitgewerkt door een architect. De presentatie kunt u vinden onder: media/algemene informatie/overige documenten.