Kerkpleinmarkt 2015 (3)

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zondag 26 april 2015

Op d.v. zaterdag 30 mei van 10.00 tot 15.00 uur is het dan weer zover en zal de jaarlijkse Kerkpleinmarkt plaatsvinden, opnieuw gezamenlijk met de Ganzenmarkt. Wij hebben als organisatie ons best gedaan om er weer een mooie dag van te maken met een breed aanbod aan spulletjes en voor elk wat wils! De opbrengst van deze Kerkpleinmarkt zal dit jaar opnieuw ten goede komen aan de realisatie van ons nieuwe kerkelijk centrum.
Uiteraard zal het Rad van Avontuur draaien, met dank aan de diverse schenkingen en aanbod van de Enterse ondernemers zullen daar weer mooie prijzen te winnen zijn. De afgelopen maanden is er bij de Creatie weer hard gewerkt aan mooie originele, handgemaakte spulletjes. Verder zal er zal een rommelmarkt en een boekenmarkt worden gehouden en er zal een kraam zijn met diverse tuin- en moestuinplantjes. Ook voor de kinderen zijn er diverse leuke activiteiten waar ze met hun stempelkaart aan kunnen deelnemen. Er kunnen weer cupcakes worden versierd en uiteraard kan er worden gestreden om de eerste prijs bij het sjoelen. Vorig jaar een groot succes waarbij u ook als volwassene wordt uitgedaagd om deel te nemen. Daarnaast kan uw kind worden geschminkt, kan het grabbelen voor een leuk kadootje en hebben we nog een paar leuke nieuwe spelletjes in petto. De auto’s kunnen weer worden gewassen bij de Carwash door de tieners uit onze gemeente.
Dit jaar zal tijdens de Kerkpleinmarkt ook de nieuwe gedichtenbundel “Omdat er mensen zijn” van Riek Vrugteman, met illustraties van Jan Koster, worden gepresenteerd waarvan de opbrengst geheel ten goede zal komen aan de Kerkpleinmarkt. De bestelde bundels kunnen hier worden opgehaald en ook de kadobonnen kunnen hier worden verzilverd. Kortom: het beloofd een mooie dag te worden. Maar wij kunnen het natuurlijk niet alleen! Na afl oop van de diensten van 12 april hebben zich al heel veel mensen opgegeven om te helpen, waarvoor onze hartelijke dank, maar meer hulp is nog altijd van harte welkom! Inschrijven bij een onderdeel kan nog altijd via de lijsten in de hal van de kerk. De afgelopen jaren bleken de zelfgebakken cakes en taarten erg in trek te zijn en waren deze al heel snel uitverkocht. Daarom: lijkt het u leuk om ook iets lekkers te bakken voor de verkoop, geef u dan op via de lijsten. Heel Enter bakt!
Ook bij de verkoop kunnen we nog wel hulp gebruiken dus wie zou er voor 1 of 2 uurtjes achter een kraam willen staan? Verder is er op zaterdagmorgen 9 mei 10.00-11.00 uur bij de Oude Pastorie weer inzameling van goede en verkoopbare spullen voor de rommel- en boekenmarkt. Op donderdagavond 28 mei zal er worden gebloemschikt in de Oude Pastorie waarbij iedereen die het leuk vindt wordt uitgenodigd, materiaal is aanwezig.
Opgave voor alle onderdelen kan via de lijsten in de hal, mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via onze Facebook pagina. Iedereen alvast heel hartelijk dank en graag tot ziens op zaterdag 30 mei!