Volkskerstzang en Lampionoptocht

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zaterdag 06 december 2014

De werkgroep Volkskerstzang en de Interkerkelijke Commissie Enter (ICE) nodigen u uit voor de lampionoptocht en samenzang op zaterdag 20 december as. Het thema dit jaar is “Zingend door Enter”.  Zoals u kunt lezen werken de werkgroep Volkskerstzang en de Interkerkelijke Commissie Enter (ICE) dit jaar samen. Dit brengt met zich mee dat de Volkskerstzang en de lampionoptocht (voorheen "kinderkerstnootjes") zijn vernieuwd!

Allereerst is nieuw dat de samenzang op zaterdag wordt georganiseerd. Daarnaast is de lampionoptocht  terug van weggeweest en in een nieuw jasje gestoken. Het thema geeft meteen aan wat nog meer nieuw is: we gaan zingend door Enter op weg naar de kerk om daar samen te zingen, te luisteren en ons voor te bereiden op het kerstfeest.
Naast dit samen optrekken naar de kerk heeft de Volkskerstzang zelf ook een aantal nieuwe elementen. Nieuw is dat het Evangelie in het Twents zal worden gelezen door Tonnie Nieuwenhuis en Wim Pluimers een kerstverhaal zal vertellen. Natuurlijk blijven de samenzang en optredens van Enterse Koren en muziekverenigingen vaste onderdelen. Dit jaar zullen het Combo van Jokoenda en Chr. Muziekvereniging Irene de Volkskerstzang muzikaal begeleiden. Daarnaast zullen het Enters Mannenkoor, His Masters Voices en het Herenkoor hun medewerking verlenen. De Midwinterhoornblazers uit Enter zullen u en de kinderen verwelkomen bij de kerk.
Voor degenen die willen meelopen en/of kijken naar de lampionoptocht is het de bedoeling te verzamelen op zaterdagavond 20 december om 18.00 uur op het Dorpsplein. Daar kan een (elektrische) lampion worden gekocht (voor € 1,= per stuk). Dan zullen de jeugdorkesten van St. Caecilia en Chr. Muziekvereniging Irene de muzikale omlijsting verzorgen. Vervolgens zullen we onder leiding van kinderkoor EigenwijZ om 18.15 uur vertrekken. We lopen in optocht met lampionnen al zingend via de Dorpsstraat naar de RK kerk. Aansluitend kan iedereen die dat wil in de kerk plaatsnemen voor de Volkskerstzang welke zal beginnen om 19.00 uur. Houdt u nieuwsberichten in de gaten wat betreft eventuele wijzigingen van tijdstippen en/of route?
De kerk is overigens vanaf 18.30 uur geopend, zodat degenen die niet mee willen of kunnen doen aan de lampionoptocht kunnen plaatsnemen in de kerk. Zoals altijd kan de kerstzang beluisterd worden door de kerktelefoonluisteraars.

Na afloop is er weer gelegenheid om samen na te praten onder het genot van een gratis kop koffie of thee en voor de kinderen natuurlijk ook wat lekkers.
U bent van harte welkom!