The Psalm Project - 13 December

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zaterdag 06 december 2014

De Hervormde en Gereformeerde Kerk van Enter nodigen u uit voor een concert van ‘the Psalm project’. ‘The Psalm project’ is de noemer waaronder een negenkoppige band van professionele musici de aloude Psalmen in een nieuw muzikaal jasje steekt. Ouderen herkennen tekst en melodie, terwijl jongeren zich aangesproken weten door de aansprekende muzikale stijl. Daarom is iedereen welkom op zaterdagavond 13 december om 19.30 uur in de Gereformeerde kerk aan de Rijssenseweg.

Het concert staat in het teken van advent. Thema is: ‘The Prince of Peace’ (Vredevorst). Het concert zal overwegend Nederlandstalig zijn. Bekende kerstliederen zullen klinken, naast arrangementen van het kerstalbum van de Casting Crowns en natuurlijk Psalmen in de bewerking van The Psalm Project. Muziek, zang en samenzang zullen worden onderbroken door toepasselijke Bijbelgedeelten. E.e.a. is gratis, wel is er een collecte voor de onkosten. De zaal van de kerk gaat om 19.00 uur open.

Psalmen worden al eeuwenlang gezongen. Liederen die je meenemen door de diepe dalen van het leven, maar ook Psalmen die het uitzingen van vreugde. ‘The Psalm Project’ bewerkt de -bij velen bekende- melodieën van het Geneefse Psalter tot hedendaagse composities teneinde de Psalmen ook voor de toekomstige generaties levend te houden.

De beide betrokken kerken hopen de concertbezoekers te inspireren in de voorbereidingstijd op het komende kerstfeest. Meer informatie en voorbeelden van muziek van ‘the Psalm project’ zijn te vinden op www.thepsalmproject.com.