Catechese 2014/2015

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zondag 31 augustus 2014

Het nieuwe seizoen komt er weer aan. Inmiddels heb je de uitnodiging ontvangen of je krijgt hem binnenkort. Iedereen in de leeftijd van 12 t/m 25 jaar die lid is van onze gemeente wordt uitgenodigd. Als team hopen wij dat u als ouder, de tieners/jong volwassenen wilt stimuleren om deel te nemen. Tijdens de catechisatie krijgen ze vragen en antwoorden over het geloof, over het persoonlijk leven of over ander dingen die ze bezig houden. Hoe leven we met elkaar? Denk aan het milieu, geldbesteding, zorg voor elkaar, kerkgang. Doen we dit met de Heer of kunnen we ons zelf prima redden? Wie zijn we en zijn we kinderen van God? Wanneer ben ik bekeerd? Hoe geloof ik en wat geloof ik? Bij twijfel wat moet ik doen? Is de Heilige Geest altijd bij me en waarom dwaal ik af? Veel vragen waarop we hopen duidelijke en heldere antwoorden te krijgen. Op maandag-, dinsdag- en vrijdagavond kan er door de jongeren deel worden genomen aan de catechisatie. Op de uitnodiging staat hoe laat en in welke groep op welke avond. Je kunt in iieder geval kiezen uit 2 avonden. Voor belijdenis is de vrijdagavond ingepland. We hopen natuurlijk dat we dit seizoen belijdeniscatechisanten kunnen ontmoeten. Hiervoor kun je je aanmelden bij ds. Bevelander, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.Â">Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  en voor meer informatie zie ook het artikel onder ‘Uit de pastorie’ in het kerkblad van september. Wellicht heeft u/heb jij al jaren geleden belijdenis gedaan en merkt u dat het geloof door de jaren heen minder is geworden, dan nodigen wij u van harte uit op de Alpha cursus.
Het Catechisatieteam