Noodhulp Haiti (diaconale actie zondag 23 oktober)

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zondag 16 oktober 2016

Dinsdag 4 oktober is Haïti getroffen door de  zware orkaan Matthew, een humanitaire ramp voor het arme land dat nog altijd worstelt met de gevolgen van de zware aardbeving in 2010. Deze orkaan heeft  grote schade aangericht op het eiland. De beelden op TV en in de kranten tonen zwaar beschadigde huizen en rivieren die buiten hun oevers zijn getreden.
De exacte omvang van de ramp is nog niet bekend. Wel is dit de ergste ramp sinds de aardbeving in 2010. Momenteel zijn er meer dan 1000 doden. En men verwacht dat dit aantal nog zal oplopen. Daarnaast zijn er meer dan 300.000 hulpbehoevenden waarvan een groot deel hun huis zijn verloren en geen onderdak meer hebben. In een land dat net een beetje opgekrabbeld is van de grote aardbeving is dit natuurlijk een drama van de eerste orde.
Er is nu dringend financiële hulp nodig waarmee onder andere waterfilters en hygiënepakketten kunnen worden aangeschaft.. Daarom willen we op zondag 23 oktober de diaconiecollecte in beide diensten bestemmen voor de noodhulp aan de slachtoffers van deze natuurramp. Er staat ook een bus in de hal van de kerk waar u uw gift in kunt doen.
U kunt uw gift ook overmaken naar het rekeningnummer van de diaconie:  NL86 RABO0 317400452. Het geld dat wordt bijeengebracht wordt overgemaakt naar de stichting Tear. Deze organiseert samen met Woord & Daad een noodhulpactie. Het geld komt goed terecht want  bij het verlenen van noodhulp wordt  door hen nauw samengewerkt met lokale kerken en scholen waarin de slachtoffers van de ramp vaak verblijven.
Help Haïti met een gift  en geef op zondag 23 oktober extra voor de noodhulpcollecte!AC