Vakantie Bijbel Week 2016

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zondag 03 juli 2016

Hallo allemaal,
We willen jullie uit ook dit jaar weer graag uitnodigen voor de Vakantie Bijbel Week! Deze is op dinsdag 23, woensdag 24 en donderdag 25 augustus van 9.30 tot 12.00 uur. Voor de kinderen uit de onderbouw (4 t/m 8 jaar) is dit in het Dienstgebouw en voor de bovenbouw (9 t/m 13 jaar) in Ons Centrum. We hopen jullie dan weer te mogen ontmoeten!

Dit jaar hebben we een smaakvol en lekker thema: we gaan 'Aan tafel' met elkaar. Vanaf 9.15 uur staan de deuren voor alle kinderen wagenwijd open! Donderdag sluiten de kinderen van de onder- en bovenbouw gezamenlijk af in het Dienstgebouw met wat lekkers. Ouders, opa’s of oma’s mogen dan om 11.45 uur binnenkomen om samen na te genieten van de afgelopen dagen of om hun kinderen binnen op te halen. Op zondag 28 augustus om 9:30 uur sluiten we de Vakantie Bijbel Week af in een gezamenlijke kinderdienst in de Hervormde Kerk o.l.v. Hans Berkhoff (kerkelijk werker). In de Gereformeerde kerk is er dan een gezamenlijke reguliere kerkdienst.

Voor de kinderen die vorig schooljaar in groep 1 tot en met 4 zaten (kinderen van ongeveer 4 tot en met 8 jaar) hebben we een superleuk programma in het Dienstgebouw (Oude Pastoriestraat). Het combo maakt muziek en Joep en Maggy zijn er ook samen weer bij dit jaar! Er zijn mooie verhalen, werkjes, knabbels en babbels en een spelcircuit dat helemaal past bij het thema.

Voor de kinderen die vorig schooljaar in groep 5 tot en met 8 zaten (kinderen van ongeveer 9 tot en met 13) is er een supergaaf programma in Ons Centrum (achter de Geref. kerk). Ook hier is het smakelijke en lekkere thema 'Aan tafel'. Samen lachen, kletsen, verteltijd, leuke doe-opdrachten, spelletjes en chillen horen hier tot de vaste ingrediënten die het elk jaar weer tot een geslaagde Vakantie Bijbel Week maken. Nemen jullie ook gezellig je vriendinnen of vrienden mee?

Ook dit jaar hebben we voor de bovenbouw in Ons Centrum op donderdagavond een gezellige filmavond die we om 18.00 uur starten door eerst (helemaal in stijl van ons thema) samen aan tafel te gaan. Deze avond zal tot ongeveer 22.00 uur duren.

Tijdens de hele VBW staat de tafel gedekt. Net als thuis staat er elke dag iets anders op tafel.
De 1e dag staat de tafel vol met geluk; Jezus, wil de Belangrijkste zijn in jouw leven, jou het echte geluk geven! Dit gaat over het verhaal van Zacheüs.
De 2e dag staat de tafel gedekt met liefde; Jezus laat zien hoe het leven geleefd mag worden. Dit verhaal gaat over de voetwassing.
De 3e dag is er een tafel vol feest; God de Vader nodigt je uit om terug te komen als je van Hem bent afgedwaald. Dit is het verhaal van de verloren zoon.
In de Bijbelverhalen is Jezus bij mensen om te eten. Of is het een verhaal dat Jezus vertelt, waarin samen gegeten wordt. Tijdens die maaltijden gebeuren er dingen en vertelt Jezus dingen die gaan over wie Hij is. Hij laat ons ook zien hoe Hij wil dat wij leven. Het is ons verlangen dat door dit thema de kinderen Jezus beter gaan leren kennen. Dat wij een lichtje mogen zijn op hun levensweg.

We zijn dankbaar dat het ons is gelukt om ook dit jaar opnieuw vrijwilligers bereid te vinden om ons te komen helpen. Alle kinderen zijn welkom, zowel niet-kerkelijk als kerkelijk. Iedereen die nog vergeten is zich op te geven als vrijwilliger: opgeven kan nog steeds! Laat één van de stuurgroepleden weten dat je nog graag wilt helpen, of stuur een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  Alle hulp is welkom! Er is voor de vrijwilligers die kinderen jonger dan 4 jaar hebben alle dagen oppas geregeld in Ons Centrum (achter de Gereformeerde kerk).  Nog een paar weken tot de Vakantie Bijbel Week: Wij kijken er weer naar uit!

Hartelijke groet van de stuurgroep
fb:   www.facebook.com/vbwenter