Resultaat kerkpleinmarkt 2016

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: dinsdag 24 mei 2016

Op zaterdagmorgen 21 mei was het dan zover en zou de jaarlijkse Kerkpleinmarkt plaatsvinden. Buienradar werd in alle vroegte geraadpleegd en we besloten dit keer geen partytenten erbij te plaatsen . Dankzij de vele vrijwilligers, die om 7:30 uur klaarstonden, stonden de marktkramen onder de leiding van Eric Scholten weer binnen een half uur waarna de kramen konden worden aangekleed en ingericht. Met elkaar begonnen we deze dag met lezen uit de bijbel en gebed door onze dominee, waarna iedereen zich snel naar de te maken koffie en de kramen en andere onderdelen snelde.
Dat was wel nodig want met dit mooie weer kwamen de eerste bezoekers al vroeg een kijkje nemen en kwam de verkoop snel op gang. Om klokslag 10.00 uur nam Hans Berkhoff plaats bij het Rad van Avontuur en begon de Kerkpleinmarkt officieel.
Het werd een prachtige dag met volop zonneschijn, veel vertier en gezelligheid. De carwash heeft onder leiding van een enthousiast team vele auto’s gewassen en vele bezoekers keerden huiswaarts met plantjes, cakes, tweedehands boeken, leuke spulletjes, gewonnen prijzen en kinderen met een prachtig geschminkt gezicht, een zelfgeschilderde mok en sommigen trots met een verdiende eerste prijs!
Om 15:00 uur was vrijwel alles verkocht en begonnen we alles weer op te ruimen en in te pakken waarna we ook dit jaar bij de familie Bevelander onder het genot van koffie, thee, fris en lekkers in spanning wachtten op de uitslag van de opbrengst van de 4e Kerkpleinmarkt.
We zijn als organisatie dankbaar dat we u kunnen melden dat de netto opbrengst van de Kerkpleinmarkt 2016, mede dankzij giften van gemeenteleden, € 5000,00 is! Dat is opnieuw een fantastisch bedrag! Wij willen als organisatie dan ook iedereen die, op welke wijze dan ook, meegeholpen heeft en zijn of haar bijdrage hieraan heeft geleverd van harte danken! Ook dank aan de Enterse winkeliers voor hun schenkingen voor het Rad van Avontuur! Wij kijken alweer uit naar de markt van 2017 waarin we ons 1e lustrum hopen te mogen vieren.
Aan God alle eer! De organisatie van de Kerkpleinmarkt